Konferencja inaugurująca
W dniu 6 grudnia 2011 roku odbędzie się pierwsze posiedzenie Komitetu Sterującego oraz Konferencja Inaugurująca Programu pn.
Wieloaspektowy Program rozwoju „Sami Sobie” w mikroregionie „Dolina Strugu”.
Program składa się z trzech modułów:
- Wsparcie rozwoju gospodarczego, które obejmuje takie działania jak: utworzenie Inkubatora Instytucjonalnego, klastra turystycznego, klastra przedsiębiorców i przetwórców, wsparcie pośrednie dla biznesu, dotacje bezpośrednie dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz wypromowanie marki Doliny Strugu.
- Wsparcie rozwoju społeczeństwa informacyjnego, które obejmuje takie działania jak: utworzenie sieci Inter-klubów, utworzenie portalu społecznościowego, przeprowadzenie cykli szkoleń oraz organizowanie spotkań w grupach.
- Wsparcie rozwoju zasobów ludzkich, które obejmuje takie działania jak: szkolenia dla dorosłych, zajęcia edukacyjne z młodzieżą oraz rozbudowę Szkoły Liderów.
Instytucją Realizującą program jest Regionalne Towarzystwo Rolno-Przemysłowe „Dolina Strugu” w Błażowej. Program realizowany jest w partnerstwie. Partnerem programu jest Towarzystwo Przeciwdziałania Uzależnieniom „Trzeźwa Gmina” w Chmielniku.
Program obejmuje również partnerstwo polsko-szwajcarskie, jako działanie horyzontalne, związane z każdym z wymienionych modułów.
Szwajcarsko Polski Program Współpracy
Data: 31 października 2011 r.
26 października 2011 r. została podpisana umowa pomiędzy Władzą Wdrażającą Programy Europejskie a Regionalnym Towarzystwem Rolno-Przemysłowym „Dolina Strugu” na realizację projektu pn.
Wieloaspektowy Program rozwoju „Sami Sobie” w mikroregionie „Dolina Strugu” w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.
W ramach projektu realizowane będą trzy działania dotyczące:
- rozwoju gospodarczego,
- rozwoju społeczeństwa informacyjnego,
- rozwoju zasobów ludzkich.
W najbliższym czasie zostanie udostępniona strona WWW poświęcona realizowanemu programowi, na której zamieszczone zostanš szczegółowe informacje dotyczące programu i przewidzianych w jego ramach działań.